مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 19:052023-10-01دانش

جایزه مصطفی(ص) می تواند شبکه مرجعیت علمی را ایجاد کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدحسین ساعی در برنامه «جریان» که از شبکه یک سیما به مناسب برگزاری جایزه مصطفی (ص) در اصفهان پخش شد، - عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در یک برنامه تلویزیونی که از شبکه یک سیما پخش شد، با اشاره به برگزاری جایزه مصطفی (ص) در اصفهان، درباره تاثیر این جایزه در پیشرفت علمی کشور گفت: جایزه مصطفی می تواند شبکه ای از افراد را ایجاد کند، شبکه ای که مبتنی بر مرجعیت علمی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدحسین ساعی در برنامه جریان که از شبکه یک سیما به مناسب برگزاری جایزه مصطفی (ص) در اصفهان پخش شد، درباره رشد و مرجعیت علمی در دوران های مختلف تاریخی اظهار کرد: ریشه اصلی رشد یا مرجعیت علمی به یک امر روانشناسی اجتماعی به نام خودباوری برمی گردد و برای اینکه مشخص شود جامعه ای با رشد علمی مواجه هست یا نه؟ باید دید که نخبگان و روح جمعی جامعه چقدر خودباور هستند.

اگر خودباور تشخیص داده شود می توان دریافت که آن جامعه در مسیر رشد علمی قرار دارد.

دلیلی که باعث شد در دوران قاجار و پهلوی رشد علمی نداشته باشیم همین خلا خودباوری بود.

رییس دانشگاه سوره در ادامه به مفهومی به معنای تعهد اجتماعی به کشور یا سرزمین اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه فضای خیانت آلود، ضد ملی، ضد تاریخی در دوران قاجار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایزه مصطفی(ص) می تواند شبکه مرجعیت علمی را ایجاد کند

جایزه مصطفی(ص) می تواند شبکه مرجعیت علمی را ایجاد کند