مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 21:402023-09-27سياسي

جزییات «رایگان» شدن «آزمایش ژنتیک» مادران ایرانی دارای همسر غیرایرانی


ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها با همکاری سازمان پزشکی قانونی استان ذیربط، افراد شناسایی شده واجد شرایط را معرفی کرده و حمایت های لازم را برای انجام آزمایش ژنتیک رایگان و دریافت مدارک هویتی برای فرزندان بدون هویت زنان دارای همسر اتباع که .

- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش ژنتیک رایگان 31 هزار مادر دارای همسر غیر ایرانی و فرزندانشان در حال اجراست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، سیدصولت مرتضوی گفت: قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی مصوب سال 1398 مجلس شورای اسلامی و آیین نامه های اجرایی سال 1399، وزارت کشور (ثبت احوال) را مکلف به دادن شناسنامه به فرزندان اتباع و افراد بی هویت می کند.

وی گفت: بر اساس پیمایشی که در سال 1396 در معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت، حدود 46 درصد (43 هزار نفر) از کودکان متقاضی دریافت شناسنامه فاقد هرگونه مدارک هویتی، حتی گواهی تولد و احراز رابطه نسبی هستند که این مسأله یکی از تنگنا ها برای اخذ شناسنامه برای کودکان خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات «رایگان» شدن «آزمایش ژنتیک» مادران ایرانی دارای همسر غیرایرانی

جزییات «رایگان» شدن «آزمایش ژنتیک» مادران ایرانی دارای همسر غیرایرانی