مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 10:352023-09-26سياسي

جنگ 8 ساله ایران و عراق، چگونه دفاع مقدس شد


ما براساس منطق دینی، جنگ 8 ساله را دفاع آن هم دفاعی مقدس نام نهادیم.

زیرا دفاع از ایران و به خصوص ایران اسلامی و بالاخص ایرانی که در انقلابی دینی و ایمانی جلوه گر شده بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوه اندیشه خبرگزاری فارس، نسبت جنگ 8 ساله عراق علیه جمهوری اسلامی ایران با مذهب و نقش دین و احساسات دینی در آن، موضوعی بسیار جدی و در عین حال کم تر مورد عنایت قرار گرفته، در تاریخ ایران پس از انقلاب است.

این عدم توجه نه از کم رنگ بودن عنصر دیانت در خلال جنگ 8 ساله است؛ بلکه بیشتر از فرط روشنی و عجین بودن آن با افکار عمومی و جان و دل مردم ایران است که گویی نیازی به طرح و واکاوی آن دیده نشده یا کم تر به آن پرداخته شده است.

در حقیقت این روشنی، بخشی از یک گفتمان و سیطره ذهنی است که در اشکال مختلف رفتاری، عاطفی، شناختی و نگرشی خود را عیان کرده است.

تهاجم گسترده به خاک ایران از سوی رژیم بعثی عراق در دوران صدام، این دژخیم حزب بعث، گرچه تهاجمی به تمامیت ارضی ایران بود و در وجدان مردم ایران بلافاصله به عنوان تجاوز به خاک کشور فهمیده شد، اما همزمان، جملگی مردم و حتی ناظران سیاسی منطقه به روشنی می دانستند که این تهاجم، نه تنها تهاجم به کیان سرزمینی بلکه تهاجم به هستی تاریخی و مذهبی ایران بود که به خصوص کانون تبلور این واقعیت را یعنی انقلاب اسلامی ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ 8 ساله ایران و عراق، چگونه دفاع مقدس شد

جنگ 8 ساله ایران و عراق، چگونه دفاع مقدس شد