مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 08:452023-10-07بين الملل

مناطق اشغالی در جنگ تحمیلی چگونه آزاد شدند؟


در جریان جنگ وقتی که صدام حسین احساس کرد نمی تواند به تمام اهداف خود از طریق تهاجم نظامی برسد، جدا کردن بخشی از استان خوزستان و نیز لغو معاهده 1975 الجزیره را به عنوان دستاوردهای مهمی تلقی می کرد.

- با آزادی خرمشهر همه این اهداف برنامه ریزی شده دشمن از بین رفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از زمان آغاز تجاوز دشمن تا هنگام زمین گیر شدنش در مناطق اشغال شده و تا آغاز تهاجم گسترده رزمندگان اسلام که به آزادسازی این مناطق انجامید، یک و نیم سال طول کشید.

در این مدت اساس تداوم حضور نیروهای متجاوز در مناطق اشغال شده جمهوری اسلامی بر این فرض استوار بود که نیروهای نظامی این کشور قابلیت و توانایی لازم را برای انهدام و بیرون راندن آنها از مناطق تصرف شده ندارند.

گذشته از این مسئله، امیدواری دشمن به تحولات جبهه داخلی (جبهه متحد ضدانقلاب به رهبری بنی صدر)، به شکل گیری این باور و تلقی انجامیده بود که تأثیرات ناشی از بی ثباتی داخلی جمهوری اسلامی به هیچ وجه امکان سازماندهی مناسب نظامی را برای این کشور فراهم نخواهد کرد، ضمن اینکه رژیم عراق هم تمایل رسمی خود را به همکاری با گروه های ضدانقلاب داخلی اعلام کرده بود.

اما تحولاتی که به آزادسازی مناطق اشغال شده ایران انجامید از یک سو باورها و امیدهای دشمن را که اساساً با تکیه بر تداوم حضور در مناطق اشغال شده تأ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناطق اشغالی در جنگ تحمیلی چگونه آزاد شدند؟

مناطق اشغالی در جنگ تحمیلی چگونه آزاد شدند؟