مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 12:552023-10-04بين الملل

افشای رازهای ملکه مصر


باستان شناسان با کاوش در یکی از شهرهای مصر باستان به اشیاء تاریخی با قدمت چندین هزار سال دست پیدا کردند که می توانند اطلاعات بیشتری را درباره یکی از نخستین ملکه های حکمران مصر باستان در اختیار محققان قرار دهند.

- باستان شناسان با کاوش در یکی از شهرهای مصر باستان به اشیاء تاریخی با قدمت چندین هزار سال دست پیدا کردند که می توانند اطلاعات بیشتری را درباره یکی از نخستین ملکه های حکمران مصر باستان در اختیار محققان قرار دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از انشنت اوریجینز، گروهی از باستان شناسان مصری، آلمانی و اتریشی با کاوش در مقبره ملکه مرنیث در گورستان باستانی ام القعاب واقع در ابیدوس صدها ظرف مُهر و موم شده کشف کردند.

مصطفی وزیری ـ دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر ـ در بیانیه ای که از سوی وزارت آثار باستانی و گردشگری مصر منتشر شده است، اعلام کرد که این ظروف نسبتا سالم باقی مانده اند و قدمت آن ها به حدود 5000 سال پیش می رسد.

باستان شناسان علاوه بر این ظروف، چندین شیء مخصوص مراسم خاکسپاری را کشف کردند که اطلاعات بیشتری درباره سنت های خاکسپاری این دوره از تاریخ ارائه می کند.

براساس تحقیقات تکمیلی محققان مؤسسه آلمان در قاهره، کاوش های اخیر چشم انداز جدیدی را به زندگی و حکومت ملکه مرنیث به وجود آورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای رازهای ملکه مصر

افشای رازهای ملکه مصر