مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 08:402023-09-30اقتصادي

وارونه نمایی روند رو به رشد سرمایه گذاری در اقتصاد ایران


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، این روزنامه بی آن که مشخصا به نقش دولت روحانی در پسرفت اقتصاد کشور اشاره کند، نوشت: داده های موجود نشان می دهد که برای سومین سال متوالی و براساس قیمت های ثابت 1395 بانک مرکزی، - روزنامه زنجیره ای اعتماد در ادامه روند تحریفگری و سیاه نمایی های اقتصادی، مدعی فرسودگی اقتصاد ایران در زمینه سرمایه گذاری شد و رشد دوساله سرمایه گذاری در دولت سیزدهم را سانسور کرد!  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، این روزنامه بی آن که مشخصا به نقش دولت روحانی در پسرفت اقتصاد کشور اشاره کند، نوشت: داده های موجود نشان می دهد که برای سومین سال متوالی و براساس قیمت های ثابت 1395 بانک مرکزی، استهلاک سرمایه با رقم سرمایه گذاری جدید در سال 1400 برابر شده است.

این اتفاق بدین معنی است که کاسته شدن سرعت رشد سرمایه گذاری، موجب شده تا استهلاک سرمایه گذاری های قبلی با سرمایه گذاری های جدید برابری کند و شکاف بین این دو رقم به حداقل برسد.

استمرار عدم رشد یا افت سرمایه گذاری، می تواند نگرانی پیشی گرفتن استهلاک از سرمایه گذاری جدید را تشدید کند.

نسبت استهلاک به موجودی سرمایه در یک دوره 13 ساله روند صعودی داشته و از 4 درصد در سال 87 به 5 درصد در سال 1400 رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وارونه نمایی روند رو به رشد سرمایه گذاری در اقتصاد ایران

وارونه نمایی روند رو به رشد سرمایه گذاری در اقتصاد ایران