مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 17:102023-10-04سياسي

عملیات احیای درخت کهنسال تاگ در روستای روپس هفتاد ملا انجام شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میرجاوه سیستان و بلوچستان از عملیات احیای درخت کهنسال تاگ در روستای روپس هفتاد ملا این شهرستان خبر داد.

- عملیات احیای درخت کهنسال "تاگ" در روستای روپس هفتاد ملا انجام شد ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میرجاوه سیستان و بلوچستان از عملیات احیای درخت کهنسال "تاگ" در روستای روپس هفتاد ملا این شهرستان خبر داد.

عبدالله کرد در گفت وگو با ایسنا گفت: به مناسبت هفته گردشگری، درخت تاریخی و کهنسال تاگ(داغداغان) روستای گردشگری روپس هفتاد ملا توسط جمعی از فعالان و دوستداران میراث فرهنگی، با رعایت اصول فنی و با هدف مقابله با بیماری های درختان و هم چنین افزایش طول عمر آنان آبیاری، سم پاشی و پاکسازی شد.

وی افزود: درختان کهنسال جزوی از میراث طبیعی ملی بوده و بخشی از هویت یک منطقه را در خود جای داده اند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میرجاوه اظهار کرد: این اقدام در راستای صیانت از آثار فرهنگی، تاریخی و ترویجِ توجه مردم نسبت به پاسداری از میراث فرهنگی، تاریخی و گردشگری به عنوان سرمایه های ملی اجرا شد.

وی ادامه داد: درخت تاگ از کهن ترین درختان منطقه تفتان محسوب می شود که پیش از این نیز اقدامات حفاظتی نظیر چالکود، نصب تابلوی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات احیای درخت کهنسال تاگ در روستای روپس هفتاد ملا انجام شد

عملیات احیای درخت کهنسال تاگ در روستای روپس هفتاد ملا انجام شد