مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 10:312023-10-08سياسي

سند تک برگ 5 مجموعه تاریخی آذربایجان غربی صادر شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی رییس کل دادگستری استان در حاشیه جلسه قرارگاه صدور اسناد کشاورزی گفت: امروز شاهد تقدیم اسناد تک برگی 5 مجموعه تاریخی کلیسای تادئوس مقدس در روستای قره کلیسای چالدران، کلیسای زور روز ماکو، قلعه بسطام چایپاره، تخت سلیمان تکاب و تپه قره حسنلو نقده که سه مجموعه تخت سلیمان، کلیسای تادئوس مقدس و کلیسای زور روز ثبت جهانی هستند به مدیر کل سازمان میراث فرهنگی استان هستیم.

وی ادامه داد: تثبیت مالکیت ابنیه تاریخی، سازمان میراث فرهنگی را در صیانت و حفاظت از این آثار و حریم آن ها که تعدادی از آن ها ثبت جهانی شده اند و نمایانگر تمدن دیرینه و هم زیستی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب از دیرباز در این سرزمین هستند، کمک می کند.

رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تاکید کرد: تثبیت مالکیت و صدور اسناد 1770 اثر تاریخی استان که ثبت ملی شده اند در دستور کار دستگاه قضایی استان است و پیگیری این امر توسط سازمان میراث فرهنگی مورد تاکید است.

صفری مدیر کل میراث فرهنگی استان نیز با اعلام اینکه استان آذربایجان غربی جزء سه استان برتر کشور در ثبت جهانی آثار تاریخی است، از طرف خانواده بزرگ میراث فرهنگی استان از تلاش های رییس کل دادگستری استان برای پیگیری صدور اسناد تاریخی تق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند تک برگ 5 مجموعه تاریخی آذربایجان غربی صادر شد

سند تک برگ 5 مجموعه تاریخی آذربایجان غربی صادر شد