مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 17:002023-10-12اقتصادي

شالیکاران چشم انتظار اقدام عملی دولت در خصوص ساماندهی بازار برنج


پس از جلسه معاون اول رییس جمهور با وزیر جهاد کشاورزی، مجمع نمایندگان استان های شمالی و استانداران گیلان، مازندران و گلستان، شالیکاران امید دارند تا دستور دستور دولت به واردات کنندگان در خصوص خریداری برنج داخلی و همچنین عدم واردات برنج خارجی منجر به .

- خبرگزاری فارس، سعید شفیعی ثابت: برنج یکی از محصولات تولیدی و استراتژیک مهم در گیلان است که نفس تاثیرگذاری در تأمین امنیت غذایی کشور دارد.

واژه برنج برگرفته از سختی های کاشت این محصول است یعنی برنج با رنج به ثمر می نشیند، ولی این قشر از جامعه اکنون که محصول خود را برداشت کردند با مشکلات مواجه هستند.

واردات بیش از یک میلیون تنی برنج در سال گذشته تمامی کارشناسان حوزه کشاورزی متفق القول با یکدیگر هم نظرند که واردات تاثیر منفی روی تولیدات داخلی می گذارد و در خصوص محصولاتی مثل برنج این تاثیر به مراتب بیشتر است، مسئله زمانی حیاتی می شود که دولت بخواهد با ارز دولتی و یا نیمه دولتی واردات انجام دهد که تاثیر آن بر اقتصاد کشور بسیار بدتر خواهد شد.

سال گذشته واردات یک میلیون و 780 هزار تنی برنج به ارزش 2 میلیارد و 200 میلیون دلار رکوردی تازه در واردات برنج بود که سبب شد تا کشاورزان فریادشان بر آمده که محصول دستشان مانده و خریداری برایش نیست، لذا مسئله زمانی بحرانی تر می شود که بدانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شالیکاران چشم انتظار اقدام عملی دولت در خصوص ساماندهی بازار برنج

شالیکاران چشم انتظار اقدام عملی دولت در خصوص ساماندهی بازار برنج