مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 08:512023-10-01اقتصادي

افزایش 12 درصدی استخراج زغال سنگ حرارتی در طبس


رییس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: در زمینه استخراج زغال سنگ حرارتی نیز در 6 ماه ابتدای امسال در مقایسه با سال گذشته 12 درصد افزایش تولید داشته ایم.

- خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ طبس پایتخت زغال سنگ کشور است زیرا 76 درصد ذخایر این ماده معدنی در اعماق زمین آن  قرار گرفته است.

به علاوه از این شهرستان به عنوان بهشت زمین شناسان یاد می شود زیرا مواد معدنی دیگری مانند فلورین، تراورتن، مرمر، مرمریت ، خاک و سنگ نسوز، خاک صنعتی، کالونت، پتاس، سنگ آهن، باریت، لاشه آهکی، سولفات، بنتونیت و.

هم در زمین طبس وجود دارد.

  آن طور که محمود زارع نیا، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از این شهرستان اظهارداشت: بیشترین ذخایر زغال سنگ حرارتی و کک شو کشور در این شهرستان قرار دارد و منطقه پروده دارای زغال سنگ کک شو و مزینو نیز ذخایر آن از نوع حرارتی ست.

به گفته وی براساس برنامه ریزی های انجام شده و مرکزیت داشتن طبس در ذخایر زغال سنگ استخراج  آن طی 4 و 5 سال آینده به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این که بخشی از ذخایر استخراجی در کارخانه این شهرستان آماده و بعد به دیگر نقاط کشور ارسال می شود افزود: بخشی نیز به صورت خام به دیگر نقاط کشور ارسال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 12 درصدی استخراج زغال سنگ حرارتی در طبس

افزایش 12 درصدی استخراج زغال سنگ حرارتی در طبس