مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 09:152023-10-05پزشكي

آذربایجان شرقی تنها مرکز ملی انجام آزمایش های تشخیص بیماری هاری در کشور


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه آزمایشگاه ملی و منطقه ای دامپزشکی استان تنها آزمایشگاه تشخیص بیماری هاری در کشور است، گفت: در 6 ماهه امسال 471 مورد عملیات آزمایشگاهی تشخیص بیماری هاری در این مرکز انجام شده است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه آزمایشگاه ملی و منطقه ای دامپزشکی استان تنها آزمایشگاه تشخیص بیماری هاری در کشور است، گفت: در 6 ماهه امسال 471 مورد عملیات آزمایشگاهی تشخیص بیماری هاری در این مرکز انجام شده است.

یحیی شیری پور در گفت و گو با ایسنا گفت: بیماری هاری یک بیماری حاد ویروسی سیستم اعصاب مرکزی است و جزو بیماری های مشترک بسیار مهم بین انسان و دام محسوب می شود که در مبتلایان باعث ایجاد آنسفالومیلیت در مغز می شود و در صورتی که فرد گزیده شده، واکسن این بیماری را سریعا دریافت نکند، موجب مرگ وی خواهد شد.

وی ادامه داد: این بیماری از قدیمی ترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است که پس از حیوان گزیدگی از راه بزاق حیوان هار به حیوان دیگر یا انسان منتقل می شود.

شیری پور با بیان اینکه تمامی استان های کشورنمونه های هاری خود را به این مرکز آزمایشگاهی در تبریز ارسال می کنند، افزود: در سال گذشته نیز 775 مورد عملیات آزمایشگاهی هاری در آزمایشگاه ملی و منطقه ای دامپزشکی استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان شرقی تنها مرکز ملی انجام آزمایش های تشخیص بیماری هاری در کشور

آذربایجان شرقی تنها مرکز ملی انجام آزمایش های تشخیص بیماری هاری در کشور