مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 10:302023-09-29بين الملل

فیلمی از روشن کردن شمع در ایستگاه فضایی «تیانگونگ»


آزمایش روشن کردن شمع احتمالا در «ایستگاه فضایی بین المللی» که قوانین سختگیرانه ای را در مورد مواد قابل اشتعال و شعله های باز دارد، غیرممکن خواهد بود؛ - آزمایش روشن کردن شمع احتمالا در ایستگاه فضایی بین المللی که قوانین سختگیرانه ای را در مورد مواد قابل اشتعال و شعله های باز دارد، غیرممکن خواهد بود؛ اما فضانوردان چینی این کار را در ایستگاه فضایی تیانگونگ انجام دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، فضانوردان ماموریت شنژو 16 (Shenzhou 16)، یک آزمایش را در فضا انجام دادند که با ایجاد شعله های آتش در ایستگاه فضایی تیانگونگ (Tiangong) همراه بود.

گوی هایچائو (Gui Haichao) و ژو یانگژو (Zhu Yangzhu) طی یک سخنرانی زنده از ایستگاه فضایی تیانگونگ، یک شمع را روشن کردند تا نشان دهند که چگونه شعله های آتش در شرایط ریزگرانش می سوزند.

در این ویدئو به طرز شگفت انگیزی، شعله ها تقریبا کروی به نظر می رسند و مشابه شعله های قطره ای شکل نیستند که آنها را در زمین می بینیم.

شمع های روشن روی زمین شعله هایی را تولید می کنند که از طریق همرفت حرکتی، با هوای گرم بالا می آید و هوای سرد پایین می رود.

جریان همرفتی احتراق در محیط ریزگرانشی مدار پایین زمین ضعیف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلمی از روشن کردن شمع در ایستگاه فضایی «تیانگونگ»

فیلمی از روشن کردن شمع در ایستگاه فضایی «تیانگونگ»