مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 08:302023-10-21سياسي

حجاب در پرتو حقوق بشر


گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ دکتر فرزانه عبدالوهاب پور پژوهشگر فقه و حقوق در یادداشتی برای خبرگزاری دانشجو نوشت: مسلمانان بر این عقیده اند که قبل از ظهور لیبرال دموکراسی مدرن، - یکی از مفاهیمی که امروزه، در زندگی انسان ها جایگاه والایی دارد مفهوم حقوق بشر است که در آن ساده ترین حقوق اولیه انسان ها در زندگی اجتماعی مطرح شده است و در بردارنده حق حیات، حق آزادی و همه عناصر لازم برای یک زندگی انسانی می باشد.

گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ دکتر فرزانه عبدالوهاب پور پژوهشگر فقه و حقوق در یادداشتی برای خبرگزاری دانشجو نوشت: مسلمانان بر این عقیده اند که قبل از ظهور لیبرال دموکراسی مدرن، ایده حقوق بشر به صورت واضح و صریح در قرآن و سنت پیامبر اسلام (ص) ارائه شده است و این مفهوم توسط فقهای مسلمان تحت دو عنوان حقوق خداوند و حقوق انسان ها مطرح شده است.

حقوق بشر و نسبت آن با آموزه های دینی از موضوعات بحث برانگیز در میان اندیشمندان است و یکی دیگر از موضوعاتی که در باب رابطه حقوق بشر و نحوه تلقی مسلمانان از آن در دهه های اخیر مطرح شده است، قضیه حجاب اسلامی است.

حقوق بشر حقوق انسان‎ ها را از آن جهت که انسان هستند بیان می کند لذا طبیعی است که نسبت به حجاب که یک امر وضعی است سکوت کرده و انتخاب حجاب یا عدم انتخاب آن را به عهده انسان ها قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجاب در پرتو حقوق بشر

حجاب در پرتو حقوق بشر