مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 09:002023-09-30سياسي

بی حجابی با جریمه 24 میلیونی و حبس جمع می شود


جلیل محبی، عضو مرکز پژوهش های مجلس و از طراحان قانون عفاف و حجاب در گفت وگو با «فرهیختگان» اظهار داشت: میزان بالای جریمه نقدی به علت بدپوششی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به ننقل از روزنامه فرهیختتگان، در لایحه ای که دولت داده بود، جریمه های نقدی پایین بودند، شما می توانید چرتکه بیندازید و بگویید که پول این بدحجابی را می دهم.

یک تا سه میلیون حدود این جریمه ها بود ولی وقتی 24 میلیون تومان بشود و همه جرائم با هم جمع شوند، این بازدارندگی جدی تر خواهد شد، یعنی اگر دو عکس در روز گرفته شود، دو جریمه حساب می شود و اگر شما اولی و دومی را بپردازی به پنجمی که برسد مجازات حبس دارد و نمی توانی سبک زندگی ات را براساس آن قرار بدهی.

جواب نقضی هم بدهم.

 شما در یک نظام اجتماعی چند مجازات می توانید تحمیل کنید؟ مجازات ها شامل اعدام، حبس، محرومیت های اجتماعی جریمه های نقدی می شود، ما مجازات شلاق هم داریم.

سوالی از شهروندان بپرسیم که اگر می خواستند یکی از اینها را به عنوان مجازات انتخاب کنند، کدام را انتخاب می کردند؟ چیزی که امروز در جامعه مدرن برای بازدارندگی (نه مختل شدن زندگی افراد) تدبیر می شود، همان جریمه نقدی است.

این تجربه بسیاری از کشورهاست، مثلا در برخی کشورها سرقت غیرمسلحانه بار اول فقط جریمه نقدی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی حجابی با جریمه 24 میلیونی و حبس جمع می شود

بی حجابی با جریمه 24 میلیونی و حبس جمع می شود