مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 09:152023-10-08سياسي

سهم 40 ساله زنان از جمعیت دانشجویی چقدر است؟


بررسی آمارهای چهار دهه اخیر ایران نشان از رشد چمشگیر سهم زنان در جامعه دانشجویی کشور دارد.

به طوری که سهم 31درصدی زنان از جمعیت دانشجویی در سال 56، - به 61 درصد در سال جاری رسیده و اکنون زنان بیشترین متقاضیان صندلی دانشگاه های کشور هستند.

همچنین تعداد دانشجویان دختر در دانشگاه های کشور 56 درصد رشد داشته است به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دسترسی برابر به فرصت های آموزشی در پهنه جغرافیایی و به دور از تبعیض های نژادی، جنسیتی و مکانی یکی از شاخص های عدالت آموزشی در ادبیات آموزش عالی جهان است.

مسئله ای که به عنوان یک آرمان در انقلاب اسلامی ایران نیز متبلور شده و به عنوان جلوه ای از بسط عدالت اجتماعی در کشور ایران، بعد از انقلاب اسلامی از آن یاد می شود.

امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی درباره نقش زنان در جامعه فرمودند: نقش زنان در جامعه بالاتر از نقش مردان است برای اینکه زنان علاوه بر اینکه خودشان یک قشر فعال در همه ابعاد هستند، قشرهای فعال را در دامن خودشان تربیت می کنند تردیدی نیست که حضور و مشارکت چشمگیر زنان در آموزش عالی می تواند برای هر کشوری یک فرصت تلقی شده و معیاری برای سنجش عدالت آموزشی و عاملی برای رشد و پیشرفت جامعه به حساب می آید که می تواند به توسعه متوازن و عدالت محور منجر شود و دستیابی به عدالت جنسیتی در آموزش، به عنوان یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 40 ساله زنان از جمعیت دانشجویی چقدر است؟

سهم 40 ساله زنان از جمعیت دانشجویی چقدر است؟