مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مهر 1402 ساعت 11:402023-10-03اقتصادي

قدیمی ترین مدرسه دخترانه گیلان مرمت می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از مرمت قدیمی ترین مدرسه دخترانه گیلان با کمک مجمع خیرین مدرسه ساز خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لاهیجان، ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان درگفت وگو با خبر یسمای گیلان با بیان اینکه قدیمی ترین مدرسه دخترانه گیلان در شهر لاهیجان مرمت می شود، اظهار کرد: مدرسه توحید در خیابان امام خمینی شهر لاهیجان یکی از قدیمی ترین مدارس استان گیلان است که با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه ساز با نظارت کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان مرمت و بازسازی خواهد شد.

به گفته جهانی در بازدیدی که به اتفاق مجمع خیرین مدرسه ساز از این مجموعه زیبا و قدیمی که شامل مدرسه تاریخی، ساختمان سرایداری، سرویس های بهداشتی قدیمی و محوطه حیاط قدیمی می باشد انجام شد، مشخص شد مدرسه توحید شهر لاهیجان با توجه به الگوهای معماری بکار رفته می تواند به عنوان یکی از قدیمی ترین مدارس تاریخی گیلان بویژه شرق گیلان بوده باشد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به اینکه این مدرسه تاریخی در راستای شرقی و غربی و در یک طبقه در داخل محوطه ای باز با پوششی از درختان قدیمی ساخته شده است، گفت: بازدیدهای میدانی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدیمی ترین مدرسه دخترانه گیلان مرمت می شود

قدیمی ترین مدرسه دخترانه گیلان مرمت می شود