مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 15:552023-10-14بين الملل

صادرات اولین محموله ماهیان زینتی تولیدی آذربایجان شرقی


مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صادرات اولین محموله ماهیان زینتی تولیدی آذربایجان شرقی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، جواد گوزلی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این محموله صادراتی به صورت رسمی پس از اخذ مجوزهای لازم  برای اولین بار از استان به مقصد کشور عراق ارسال شد.

وی ضمن ابراز تشکر و قدردانی از وزارت امور خارجه و معاون وزیر و ریاست سازمان شیلات ایران به  علت مساعدت ها و صدور مجوزهای لازم و ایجاد کریدورهای صادراتی اعلام کرد: ماهیان زینتی صادر شده عمدتاً از خانواده دیسکس، اسکار، کوپی، گلدفیش بودند که به مقصد اربیل عراق از کشور خارج شده است.

  وی گفت: هم اکنون 30 گونه از ماهیان زینتی و اکواریومی شناخته شده در استان تولید و پرورش می ‏یابد و شهرستان های تبریز و آذرشهر دو قطب مهم تکثیر و پرورش این نوع ماهیان در شمال غرب کشور هستند از این رو توسعه و رشد تولید در این شهرستانها به جهت ارزآوری و ایجاد اشتغال مناسب با نگاهی جدی تر دنبال می شود.

  گوزلی ادامه داد: اگرچه بخش های مختلف شیلات همواره مورد توجه و تاکید مسئولان برای اشتغالزایی و رشد و توسعه اقتصادی بوده اما پرورش ماهیان زینتی به دلیل زودبازده بودن و بازارپسندی، علاقه مندی مردم،  داشتن امکانات اولیه تولید، فرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات اولین محموله ماهیان زینتی تولیدی آذربایجان شرقی

صادرات اولین محموله ماهیان زینتی تولیدی آذربایجان شرقی