مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 11:002023-10-04سياسي

پس از یک وقفه 10ساله؛ اولین کپسول زیستی امسال به فضا پرتاب می شود


رییس سازمان فضایی ایران، 6 ماهه دوم سال 1402 در حوزه فضایی را پررونق خواند و گفت: تا پایان امسال اولین کپسول زیستی به فضا پرتاب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، حسن سالاریه، رییس سازمان فضایی ایران در نشست خبری که صبح امروز چهارشنبه 12 مهرماه به مناسبت آغاز هفته فضایی، در این سازمان برگزار شد، با اشاره به این موضوع که پس از تصویب برنامه 10 ساله فضایی در دی ماه سال گذشته، برنامه های فضایی سال 1402 را با سرعت بیشتری پیش برده ایم، گفت: در 6 ماه نخست امسال برنامه ساخت چند ماهواره میکرو و مینی ماهواره ابلاغ و روند طراحی آن آغاز شده است.

سالاریه درخصوص ساخت سایر ماهواره های سنجشی گفت: ساخت ماهواره های پارس2 و پارس3 با مجموعه صاایران و پژوهشگاه فضایی آغاز شده است؛ در همین راستا فاز ساخت ماهواره پارس2 آغاز شده و پارس3 نیز در مرحله طراحی مقدماتی است.

رییس سازمان فضایی ایران افزود: ماهواره ناهید 2 یک پروژه دیگر در حوزه خدمات ارتباطاتی در ارتفاع پایین است که نمونه کیفی آن رونمایی شده و نمونه پروازی آن تا پایان سال 1402 یا ابتدای سال 1403 به صف پرتاب اضافه خواهد شد.

همچنین، ساخت ماهواره ناهید3 که پیشرفته تر از دو نمونه دیگر است، نیز ابلاغ شده و در دستور کار قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پس از یک وقفه 10ساله؛ اولین کپسول زیستی امسال به فضا پرتاب می شود

پس از یک وقفه 10ساله؛ اولین کپسول زیستی امسال به فضا پرتاب می شود