مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 10:302023-10-11بين الملل

ناتو صلح بانان در کوزوو را به تسلیحات سنگین تر مجهز می کند


در پی تیراندازی اخیر بین افراد مسلح صرب نقاب پوش و پلیس کوزوو که منجر به کشته شدن چهار نفر شد و تنش ها در منطقه را افزایش داد، یکی از فرماندهان ارشد ناتو گفت که این ائتلاف نیروهای حافظ صلح خود در کوزوو را به سلاح های «جنگی» مجهز کرده است.

- در پی تیراندازی اخیر بین افراد مسلح صرب نقاب پوش و پلیس کوزوو که منجر به کشته شدن چهار نفر شد و تنش ها در منطقه را افزایش داد، یکی از فرماندهان ارشد ناتو گفت که این ائتلاف نیروهای حافظ صلح خود در کوزوو را به سلاح های جنگی مجهز کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دریادار استوارت بی مونش، از فرماندهی نیروی مشترک ائتلاف در ناپل ایتالیا بدون ذکر جزییات گفت که یک گردان متشکل از 200 سرباز از انگلیس و 100 سرباز دیگر از رومانی در حال آوردن تسلیحات سنگین تر برای داشتن قدرت رزمی به کوزوو تحت رهبری ناتو یا KFOR (کی فور) هستند.

نیروهای صلح بان کی فور- متشکل از حدود 4500 سرباز از 27 کشور - از ژوئن 1999 عمدتاً با تسلیحات سبک و وسایل نقلیه در کوزوو حضور دارند.

جنگ 1998-1999 بین صربستان و کوزوو پس از بمباران 78 روزه ناتو که نیروهای صرب را مجبور به عقب نشینی از کوزوو کرد، پایان یافت.

بیش از 10000 نفر که بیشتر آنها آلبانیایی کوزوو بودند، جان باختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناتو صلح بانان در کوزوو را به تسلیحات سنگین تر مجهز می کند

ناتو صلح بانان در کوزوو را به تسلیحات سنگین تر مجهز می کند