مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 12:502023-10-22اقتصادي

40 درصد آب شرب هرمزگان از چاه ها تامین می شود


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: 40 درصد از منابع مورد نیاز تامین آب شرب هرمزگان از چاه ها تامین می شود.

- ایسنا/هرمزگان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: 40 درصد از منابع مورد نیاز تامین آب شرب هرمزگان از چاه ها تامین می شود.

عبدالحمید حمزه پور ظهر امروز (سی ام مهرماه) در جمع خبرنگاران با ذکر این نکته که سالانه 250 میلیون متر مکعب آب را برای حوزه آب و فاضلاب شهری تامین می شود، اظهار کرد: تامین 40 درصد از این میزان آب از طریق چاه ها، 35 درصد آب شیرین کن ها و 25 درصد نیز از محل منابع آبی سدها و بخشی از چشمه ها است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 42 سایت فعال آب شیرین کن روزانه بیش از 229 هزار و 625 مترمکعب نیاز آبی بخشی از مناطق استان هرمزگان را تامین می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهار کرد: همچنین برای رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی در روستاها و شهرهای دارای تنش آبی استان نیز سه هزار مترمکعب آب شیرین کن در قالب 12 سایت با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست اجراست که با راه اندازی آن بیش از هشت شهر و 179 روستا به پایداری آب خواهند رسید.

حمزه پور، هرمزگان را جز استان های کم بارش در کشور با میانگین بارندگی سالانه کمتر از 100 میلی متر عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه این میزان حدود 2 سوم میانگین کشوری را تشکیل می دهد، بنابراین این خود موضوع دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 درصد آب شرب هرمزگان از چاه ها تامین می شود

40 درصد آب شرب هرمزگان از چاه ها تامین می شود