مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 15:202023-10-17سياسي

خواجه اختیار منشی گنابادی، خط تعلیق را به اوج زیبایی خود رساند


خواجه اختیار منشی گنابادی، خط تعلیق را به اوج زیبایی خود رساند و تلاش استادان پیش از خود را کامل کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی یک فعال حوزه فرهنگ و هنر گفت: خواجه اختیار منشی گنابادی، خط تعلیق را به اوج زیبایی خود رساند و تلاش استادان پیش از خود را کامل کرد.

حمیدرضا مهدوی مقدم در گفت وگو با ایسنا بر اهمیت شناساندن چهره خواجه اختیار منشی گنابادی به عنوان مشهورترین و نامدارترین خوشنویس تعلیق ایران تأکید کرد و گفت: ارج گذاری به بزرگان و مشاهیر هر منطقه باعث ایجاد همگرایی و هویت ملی و منطقه ای خواهد شد.

وی عنوان کرد: شهرستان گناباد به لحاظ پیشینه تاریخی، دارای مشاهیر نامداری در عرصه های هنری، علمی و مذهبی است و اطلاعات گوناگونی در رابطه با این مشاهیر در لابلای صفحات تاریخ وجود دارد.

مهدوی مقدم افزود: یکی از مهمترین مشاهیر شهرستان گناباد خواجه اختیار منشی گنابادی است که به دلیل کثرت آثار به جا مانده از او در موزه های کشور، می توان ادعا کرد که مهمترین چهره ماندگار تاریخ شهرستان گناباد است.

این فعال حوزه فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: همان گونه که میرعماد و عبدالمجید طالقانی خطوط نستعلیق و شکسته نستعلیق را به کمال رساندند، خواجه اختیار منشی گنابادی نیز خط تعلیق را به اوج زیبایی خود رساند و تلاش استادان پیش از خود را کامل کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواجه اختیار منشی گنابادی، خط تعلیق را به اوج زیبایی خود رساند

خواجه اختیار منشی گنابادی، خط تعلیق را به اوج زیبایی خود رساند