مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 12:052023-10-05بين الملل

امتیازات بزرگی که آمریکا و عربستان از یکدیگر می خواهند


عربستان 3 امتیاز عمده از آمریکا برای عادی سازی رابطه با اسراییل می خواهد در حالی که هنوز معلوم نیست مقامات دولت بایدن آیا حاضر به ارایه این امتیازها به ریاض خواهند بود.

- عربستان 3 امتیاز عمده از آمریکا برای عادی سازی رابطه با اسراییل می خواهد در حالی که هنوز معلوم نیست مقامات دولت بایدن آیا حاضر به ارایه این امتیازها به ریاض خواهند بود.

طی چند ماه گذشته مباحث و گمانه زنی های زیادی بر سر احتمال یک توافق عادی سازی فریبنده بین عربستان و اسراییل با میانجیگری ایالات متحده انجام شده است و بخش زیادی از این گمانه زنی ها به آنچه دولت بایدن برای تسهیل چنین توافقی باید به سعودی ها ارایه دهد، اختصاص یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران، استیون سایمون استاد مطالعات خاورمیانه در دانشکده روابط بین الملل جکسون در دانشگاه واشنگتن و آرون دیوید میلر از اعضای ارشد بنیاد کارنگی و مذاکره کننده سابق خاورمیانه در وزارت امور خارجه ایالات متحده در دولت های جمهوری خواه و دموکرات، با نگارش مقاله ای در نشریه فارن پالیسی آمریکا به دولت بایدن هشدار داده اند که باید متناسب و همسنگ امتیازاتی که عربستان سعودی از آمریکا برای عادی سازی رابطه با اسراییل درخواست کرده، از حاکمان ریاض دریافت کنند که عمده ترین آن می تواند: توقف فروش نفت سعودی ها به چین در صو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امتیازات بزرگی که آمریکا و عربستان از یکدیگر می خواهند

امتیازات بزرگی که آمریکا و عربستان از یکدیگر می خواهند