مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 18:102023-08-28فرهنگي

چگونه با تماشای یک تابلو نقاشی به فضا می رویم؟


در نشست تخصصی «جایگاه خیال و اسطوره در شمایل نگاری نقاشی ایران» به اختلاف نظری اشاره شد که درباره «مکتب» بودن یا نبودن نقاشی قهوه خانه ای وجود دارد و اینکه اخیرا به این سبک از نقاشی، - در نشست تخصصی جایگاه خیال و اسطوره در شمایل نگاری نقاشی ایران به اختلاف نظری اشاره شد که درباره مکتب بودن یا نبودن نقاشی قهوه خانه ای وجود دارد و اینکه اخیرا به این سبک از نقاشی، خیالی نگاری گفته می شود.

همچنین در ادامه با نگاهی به آرای ژیلبر دوران در موضوع خیال و اسطوره ، این پرسش مطرح شده است که آیا مرز خیال در نقاشی قهوه خانه ای جابه جا می شود؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، چهارمین نشست تخصصی با عنوان جایگاه خیال و اسطوره در شمایل نگاری نقاشی ایران از سلسله نشست های تخصصی نمایشگاه همچنان جاری در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

موزه هنرهای معاصر تهران پیش تر سه نشست دیگر را نیز با عناوینی چون تاثیر و تاثر نقاشی قهوه خانه ای بر هنرمندان معاصر ایران ، نقاشی قهوه خانه ای به مثابه رسانه و تاثیر نقاشی قهوه خانه ای بر هنر مدرن برگزار کرده بود.

این نشست های تخصصی همزمان با نمایشگاه همچنان جاری در موزه برگزار می شود.

همچنان جاری مروری بر بازتاب جریان عاشورا در هنرهای تجسمی معاصر است، که چهارشنبه 28 تیر ماه همزمان با آغاز ماه محرم با نمایش 80 اثر از گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه با تماشای یک تابلو نقاشی به فضا می رویم؟

چگونه با تماشای یک تابلو نقاشی به فضا می رویم؟