مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 15:152023-08-28اقتصادي

«برنج»زیر رنجِ سنگین واردات/همت دولت برای ترمیم اقتصاد کشاورزان


کشاورزان و شالیکاران طی روزهای گذشته در حالی اقدام به برداشت برنج کرده اند که در سایه شوم «واردات» بخشی از محصولات گذشته آنها در انبارها دپو شده است و دیگر رمقی برای ادامه فعالیت ندارند.

- کشاورزان و شالیکاران طی روزهای گذشته در حالی اقدام به برداشت برنج کرده اند که در سایه شوم واردات بخشی از محصولات گذشته آنها در انبارها دپو شده است و دیگر رمقی برای ادامه فعالیت ندارند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - بهرام قربانپور: نام برنج که به میان می آید به ناگاه عرق های بر جبین نشسته کشاورزان در ذهن تداعی می شود و یا اینکه تلاش های سراسر زحمت و مرارت شالیکاران در جلوی چشم رژه می روند و به یاد شیر زنان و شیر مردانی می افتیم که از صبح سحر تا شامگاه در مزرعه به کار و تلاش مشغولند تا لقمه ای نان حلال سر سفره بیاورند.

حقیقت کشاورزی و بویژه حرفه پر زحمت برنجکاری با تلاش و کوشش گره خورده تا جایی که وصفِ رنج در قامت برنج به خوبی جانمایی شده است.

رنجِ برنج اگر چه حرف تازه ای نیست و با تار و پود حرفه کشاورزی و بویژه شالیکاری درهم تنیده و عجین شده اما جدا از زحمات، مشکلات و چالش های ماهیتی برنج کاری و کشاورزی، برخی تصمیم گیری های نادرست و بدون تدبیر مسئولان، رنج نامه دیگری را برای برنج و برنجکار رقم می زند که می توان به سایه شوم واردات بی رویه برن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«برنج»زیر رنجِ سنگین واردات/همت دولت برای ترمیم اقتصاد کشاورزان

«برنج»زیر رنجِ سنگین واردات/همت دولت برای ترمیم اقتصاد کشاورزان