مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 13:402023-08-24پزشكي

بازیابی قدرت تکلم دو زن با رابط مغز و رایانه


پژوهشگران دانشگاه های برکلی، سانفرانسیسکو و استنفورد با استفاده از رابط های مغز و رایانه توانستند کاری کنند که دو زن که قدرت تکلم خود را از دست داده بودند، - پژوهشگران دانشگاه های برکلی، سانفرانسیسکو و استنفورد با استفاده از رابط های مغز و رایانه توانستند کاری کنند که دو زن که قدرت تکلم خود را از دست داده بودند، از طریق یک آواتار دیجیتال دوباره صحبت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، در تلاشی پیشگامانه، پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو، برکلی و استنفورد با همکاری شرکتی به نام اسپیچ گرافیکس(Speech Graphics) یک سیستم ارتباطی پیشگامانه ابداع کرده اند که به دو زن فلج شده در اثر سکته مغزی و یک بیماری عصبی اجازه می دهد آزادانه از طریق یک آواتار دیجیتالی که با رابط مغز و رایانه آن را کنترل می کند، صحبت کند.

رابط های مغز و رایانه(BCI) دستگاه هایی هستند که سیگنال های آنالوگ تولید شده توسط ماده خاکستری مغز را دریافت می کنند و آنها را به سیگنال های دیجیتالی تبدیل می کنند که رایانه ها آن را درک می کنند.

پژوهشگران برای این مطالعه به رهبری دکتر ادوارد چانگ، رییس جراحی مغز و اعصاب دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو، ابتدا یک آرایه الکترود 253تایی را در مرکز گفتار مغز بیماری که دچار سکته مغزی شده بود، کاشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازیابی قدرت تکلم دو زن با رابط مغز و رایانه

بازیابی قدرت تکلم دو زن با رابط مغز و رایانه