مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 00:562023-08-23بين الملل

روایتی از جانفشانی 3 سرباز ایرانی مقابل ارتش سرخ در جلفا + تصاویر


خبرگزاری فارس-تبریز- ابراهیم نصیری: سوم شهریور ماه سال 1320 نیرو های نظامی اتحاد جماهیر شوروی از شمال و شرق و نیرو های انگلیسی از جنوب و غرب و از زمین و هوا به ایران حمله کردند؛ حملات سنگینی که به اشغال تعداد زیادی از شهر های کشور منجر شد و تهران نیز در آستانه اشغال قرار گرفت.

در میان این رخداد های تاریخی، پل آهنی که بر روی رود ارس قرار دارد، آبستن حماسه مهمی شد که مرور جزییات آن خالی از لطف نیست.

ساعت 4 بامداد سوم شهریورماه سال 1320 شمسی یادآور یورش و تجاوز ناجوانمردانه ارتش شوروی به ایران در جریان جنگ جهانی دوم است.

در این روز سه مرزبان غیور ایرانی دستور تسلیم در برابر دشمن متجاوز را که از سوی حکومت بی غیرت رضاخانی ابلاغ شده بود نادیده گرفته و جان خود را تسلیم وطن کردند تا پس از گذشت 80سال از آن روز، همچنان فریاد برآورند که مرزبان ایرانی غیرت و آزادگی را در مکتب حسین(ع) آموخته و در دفاع از خاک وطن و ناموس تا پای جان و آخرین قطره خون ایستاده است.

گزارش حاضر نگاهی روایت گونه به این رویداد در سالروز شهادت این غیور مردان آذربایجانی است:   اعلان بی طرفی ایران در جنگ جهانی دوم جنگ جهانی با حمله آلمان به لهستان در شهریور سال 1318/سپتامبر 1939 آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از جانفشانی 3 سرباز ایرانی مقابل ارتش سرخ در جلفا + تصاویر

روایتی از جانفشانی 3 سرباز ایرانی مقابل ارتش سرخ در جلفا + تصاویر