مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 11:052023-09-13بين الملل

اجلاس «گروه 20» در تحقق اهدافش موفق بود؟


با آنکه هدف اعلام شده این گروه افزایش هماهنگی میان رهبران جهان در زمینه امنیت غذایی، اصلاحات بانک های توسعه چندجانبه بوده، این سازمان ها به صحنه زورآزمایی میان بلوک غرب با قدرت های مستقل تبدیل شده است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - راهبرد معاصر نوشت:  پرجمعیت ترین کشور جهان در حالی میزبان هجدهمین اجلاس سران گروه 20 بود که بسیاری از قدرت های صنعتی و کشورهای در حال توسعه حاضر در نشست به شدت تحت تأثیر بحران اوکراین، جنگ سرد میان واشنگتن- پکن و رقابت کریدوری میان قطب های قدرت هستند.

در نشست های نهم و دهم سپتامبر علاوه بر اعضای سنتی، از رهبران 9 کشور دیگر ازجمله مصر، عمان، امارات، اسپانیا و سنگاپور نیز دعوت به عمل آمد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، با آنکه هدف اعلام شده این گروه افزایش هماهنگی میان رهبران جهان در زمینه امنیت غذایی، اصلاحات بانک های توسعه چندجانبه، رسیدگی به بدهی دولت ها و موضوعات زیست محیطی است، اما افزایش اصطکاک میان قدرت های جهانی سبب تبدیل شدن این سازمان ها به صحنه زورآزمایی میان بلوک غرب با قدرت های مستقل و تجدیدطلب در روابط بین الملل شده است.

این گروه از سال های پایانی قرن بیستم با هدف گردهمایی وزیران اقتصادی شکل گرفت، اما امروز به نظر می آید موضوعات امنیتی و رقابت های ژئواستراتژیک سایه خود را بر روی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجلاس «گروه 20» در تحقق اهدافش موفق بود؟

اجلاس «گروه 20» در تحقق اهدافش موفق بود؟