مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 13:202023-08-26پزشكي

واکسیناسیون عمومی ویروس اچ پی وی نیاز نیست


رییس مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شیوع ویروس اچ پی وی در کشور به حدی نیست که توصیه به آزمایش های گسترده یا واکسیناسیون آن در دستور کار باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، کوروش اعتماد روز شنبه در نشست خبری روایت سلامت در دولت مردمی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: سالانه یک هزار مورد ابتلا به سرطان رحم در کشور شناسایی می شود و تعداد آن از اغلب سرطان ها کمتر است.

وی با تاکید بر اینکه اچ پی وی مشکل جدی سرطان دهانه رحم در کشور نیست، اظهار داشت: هرگونه تست اچ پی وی نیاز به مشاوره قبل و بعد دارد تا در رفتار افراد اثرات منفی نداشته باشد هرچند عوامل خطر در ارتباط با سرطان رو به افزایش است و پیشگیری از آنها در دستور کار قرار دارد؛ به شکلی که در بسته پزشکی خانواده و بسته خدمات کنترل بیماری های غیرواگیر، تشخیص زودرس سه سرطان اصلی روده بزرگ، پستان و دهانه رحم در دستور کار است.

رییس مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در نظام خدمات شبکه سلامت، غربالگری سرطان های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم به صورت رایگان در دسترس است و این خدمت به جمعیت بالای 40 سال ارائه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون عمومی ویروس اچ پی وی نیاز نیست

واکسیناسیون عمومی ویروس اچ پی وی نیاز نیست