مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 12:452023-08-25اقتصادي

85 درصد محصول برنج اراضی شالیزاری شهرستان آستارا برداشت شد


مدیر جهاد کشاورزی آستارا از برداشت 85 درصد محصول برنج اراضی شالیزاری این شهرستان مرزی استان گیلان خبر داد.

- ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی آستارا از برداشت 85 درصد محصول برنج اراضی شالیزاری این شهرستان مرزی استان گیلان خبر داد.

نورالدین میرزایی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه خوشبختانه امسال تنش آبی نداشتیم، اظهار کرد: شاهد برداشت دو برنج پر محصول هاشمی و شیرودی از اراضی شالیزاری آستارا هستیم.

وی افزود: با توجه به روند کنونی پیش بینی می شود تا 15 روز آینده محصول تمامی اراضی شالیکاری این شهرستان مرزنشین، برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا با اشاره به برداشت برنج در سطح مزارع شهرستان به دو صورت سنتی و مکانیزه، تصریح کرد: برداشت برنج به صورت دستی و مکانیزه از نیمه دوم مردادماه تا اواسط شهریورماه در شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان ادامه دارد و بیشترین و محبوب ترین نوع برنج کشت شده در آستارا برنج هاشمی است.

میرزایی، اهمیت آب در کشاورزی را یادآور شد و افزود: با همکاری کشاورزان و تلاش کارشناسان امر، شرایط موجود مدیریت شد و شاهد برداشت پربار محصول برنج مرغوب و با کیفیت در آستارا هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهرستان مرزی و گردشگر پذیر بندر آستارا با حدود 96 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

85 درصد محصول برنج اراضی شالیزاری شهرستان آستارا برداشت شد

85 درصد محصول برنج اراضی شالیزاری شهرستان آستارا برداشت شد