مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 09:202023-09-11اقتصادي

شهرستان بافت رتبه دوم تولید گرو در کشور را دارد


رییس جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: در این شهرستان کشت گردو در بین محصولات کشاورزی رتبه اول را دارد و در تولید گردو در کشور دارای رتبه دوم هستیم.

- حسین الهی فر رییس جهاد کشاورزی شهرستان بافت در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشترین منابع آبی سطحی در شهرستان بافت در مناطق کوهستانی بوده و در این مناطق به دلیل عدم امکان تسطیح زمین و فصلی بودن منابع آبی امکان کشت محصولات زراعی به حداقل می رسد، ازاین رو کشاورزان این منطقه به کشت محصولات باغی روی آورده اند.

 الهی فر عنوان کرد: در بین محصولات باغی به دلیل اقلیم این مناطق و ارتفاع بالای 1900 متر از سطح دریا تولید محصول گردو از اهمیت بالایی برخوردار است و سهم بالای تولید گردو در اشتغال و اقتصاد کشاورزی شهرستان موجب برجسته شدن آن در بین تولیدات کشاورزی شهرستان شده است.

وی اضافه کرد: سطح زیر کشت گردو در شهرستان بافت رتبه اول و در تولید گردو در کشور رتبه دوم را داریم.

 وی با بیان اینکه برداشت گردو از شهرستان بافت از اول شهریور آغاز شده است، گفت: سطح زیر کشت باغی شهرستان بافت 13000 هکتار است که از این سطح باغی 6500 هکتارش گردو است و پیش بینی برداشت گردو در شهرستان بافت 5575 تن است که ارزش اقتصادی بالغ بر 11150 میلیارد ریال دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان بافت رتبه دوم تولید گرو در کشور را دارد

شهرستان بافت رتبه دوم تولید گرو در کشور را دارد