مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 14:552023-09-19اجتماعي

طرح میراث فرهنگی برای حفاظت از درختان کهنسال البرز


معاون میراث فرهنگی البرز از آغاز اقدامات برای اجرایی شدن طرح حفاظت از درختان کهنسال در البرز برای اولین بار در کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهباز محمودی روز سه شنبه 28 شهریور اظهار کرد: چندی پیش آذین فصیح مسئول ثبت آثار طبیعی استان، دکتر خوشنویس از کارشناسان خبره منابع طبیعی و هیئتی از کارشناسان زبده منابع طبیعی و وزارت میراث فرهنگی برای بازدید از دو درخت کهنسال ثبت شده در برغان بر طبق گزارش های مردمی مبنی بر خطرات احتمالی، مراجعه کردند.

معاون میراث فرهنگی البرز ادامه داد: با وجود نبود خطری برای درختان، تصمیم بر اقدامات حفاظتی و نگهداری از درختان اخذ شد که نیازمند یک سری مقدمات است.

محمودی با اشاره به این که این اقدام برای اولین بار اتفاق می افتد و نیازمند طرح و بودجه مناسب است، گفت: از مشاوران کارآزموده در این زمینه دعوت شده تا طرح های خود را برای حفاظت از درختان کهنسال ارائه کنند.

او افزود: در همین راستا اولین جلسه بازدید از درختان به همراه مشاوران و با همکاری دهیاری برغان برای ارائه طرح ها انجام شده است تا از میان طرح های پیشنهادی بهترین طرح انتخاب شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی البرز درختان کهنسال را جزوی از میراث طبیعی ملی کشور عنوان کرد که بخشی از هویت یک منطقه را در خود جای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح میراث فرهنگی برای حفاظت از درختان کهنسال البرز

طرح میراث فرهنگی برای حفاظت از درختان کهنسال البرز