مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 10:302023-08-27اقتصادي

رفع دغدغه بهره برداران کشت محصولات پاییزه در گلستان


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: تامین کودهای شیمیایی برای کشت پاییزه اولویت دارد، لذا برنامه ریزی برای تامین کود شیمیایی و کشت پاییزه به ویژه کود فسفاته انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزرای فارس از گرگان، سید صمد ضیایی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: تامین کودهای شیمیایی برای کشت پاییزه از اولویت مهم این شرکت به شمار می رود لذا برنامه ریزی برای تامین کود شیمیایی کشت پاییزه به ویژه کود فسفاته انجام شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان همچنین از افزایش 114 درصدی تولید داخلی کودهای فسفاته در سال جاری نسبت به گذشته خبرداد و گفت: در حال حاضر کمتر از 10 درصد کود فسفاته از واردات تأمین شده که این رقم در سال گذشته کمتر از 12 درصد بوده است.

وی ادامه داد: هم اکنون پنج هزار و 334 تُن کود فسفاته در انبارهای استان برای توزیع میان بهره برداران کشت پاییزه موجود است و کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی بدون هیچگونه دغدغه و نگرانی از بابت تامین کود فسفاته مورد نیاز خود به استقبال کشت محصولات مورد نظر خود خواهند رفت.

 ضیایی اضافه کرد: با توجه به این که استفاده از کود فسفاته در زمان کشت محصول در تقویت رشد گیاه و عملکرد راندمان تولید بسیار تاثیرگذار است لذا تا پایان فصل کشت بخشی دیگر از نیاز کشت پاییزه مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع دغدغه بهره برداران کشت محصولات پاییزه در گلستان

رفع دغدغه بهره برداران کشت محصولات پاییزه در گلستان