مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 17:552023-09-02اقتصادي

ذخایر نیکل برای نخستین بار در شرق کشور کشف شد


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خراسان جنوبی روی ثروت خوابیده و خاک این استان، زرخیز است، گفت: برای نخستین بار در شرق کشور، ذخایر نیکل در خراسان جنوبی کشف شده که از عناصر استراتژیک است.

- ایسنا/خراسان جنوبی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خراسان جنوبی روی ثروت خوابیده و خاک این استان، زرخیز است، گفت: برای نخستین بار در شرق کشور، ذخایر نیکل در خراسان جنوبی کشف شده که از عناصر استراتژیک است.

  علیرضا شهیدی، امروز شنبه 11 شهریور در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، اظهار کرد: کل کشور ایران معدنی است اما خراسان جنوبی به لحاظ ذخایر معدنی بی نظیر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با ذکر این نکته که کشور، رنگین کمانی از مواد معدنی است، تصریح کرد: با آغاز طرح زمین شناسی از خراسان جنوبی، بانک اطلاعاتی دقیقی از ذخایر معدنی تهیه شده است.

رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران با تأکید بر اینکه معادن در توسعه پایدار، نقش بسزایی دارند، گفت: با فعال شدن معدن در یک منطقه، زیرساخت های آب، برق، گاز و جاده تأمین می شود، لذا شرایط برای استقرار و ماندگاری جمعیت فراهم می شود.

شهیدی با بیان اینکه معدن، پر ریسک اما سودآور است، اظهار کرد: با اجرای طرح اکتشاف زمین شناسی، ریسک پذیری معدن کم و سرمایه گذار برای حضور و فعالیت ترغیب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر نیکل برای نخستین بار در شرق کشور کشف شد

ذخایر نیکل برای نخستین بار در شرق کشور کشف شد