مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 10:112023-09-04اجتماعي

احیای تالاب های قم یک مسأله ملی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم، محمدحسین بازگیر در حاشیه بازدید جمعی از مدیران و کارشناسان معاونت محیط زیست دریایی و تالاب ها و ادارات کل حفاظت محیط زیست استان های قم، اصفهان و سمنان از دریاچه نمک، نسبت به آینده دریاچه نمک با وجود بارگذاری های صنعتی و تخلفات زیست محیطی در این تالاب اظهار نگرانی کرد.

وی گفت: با پیگیری های انجام شده، احیای این تالاب ارزشمند و مدیریت کانون های گرد و غبار در استان در دستور کار دستگاه های ملی قرار گرفته است.

وی بابیان اینکه تالاب های قم به ویژه تالاب مره و دریاچه نمک، نقش بسیار مهمی در بروز پدیده گرد و غبار در مرکز کشور دارند، خاطرنشان کرد: اگر این مناطق بر اثر غفلت و بی توجهی کاملا خشک شوند، 25 درصد از جمعیت کشور با این بحران جدی مواجه خواهند شد.

بازگیر در پایان با اشاره به همکاری، هماهنگی و مشارکت استان های مجاور دریاچه نمک قم در جهت احیای این زیست بوم آسیب دیده در قلب کشورمان، تصریح کرد: دریاچه نمک و دیگر تالاب های استان قم به دلیل قرار گرفتن در انتهای حوضه آبریز، دارای اکوسیستم حساس و شکننده ای بوده و باید بسیار موردتوجه قرار بگیرد.

دریاچه نمک در ناحیه شرقی قم و در حدفاصل استان های قم، سمنان و اصفهان قرارگرفته و بزرگترین دریاچه فصلی و فراشور کشور م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای تالاب های قم یک مسأله ملی است

احیای تالاب های قم یک مسأله ملی است