مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 18:052023-08-30بين الملل

تحلیلگر الجزیره: بهار آفریقایی علیه فرانسه فرا رسیده است


عضو ارشد مدرسه اقتصاد لندن و تحلیلگر الجزیره با بیان اینکه مردم در مستعره های سابق فرانسه از رهبرانی که به قدرت چنگ می زنند، خسته شده اند، گفت که بهار آفریقایی فرا رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری الجزیره، مایکل آموا تحلیلگر سیاسی مدرسه اقتصاد لندن با بیان اینکه مستعمره های سابق فرانسه از چسبیدن رهبران خود به قدرت خسته شده اند، گفت: شاهد بهار آفریقایی هستیم و کشورهای فرانسوی زبانِ آفریقا یکی پس از دیگری درگیر عقاید ضد فرانسوی می شوند؛ از مالی گرفته تا بورکینافاسو و نیجر، و حالا گابن.

اظهارات این تحلیلگر ساعاتی پس از آن مطرح شد که چند تن از افسران ارتش گابن با حضور در تلویزیون این کشور اعلام کردند که قدرت را در دست گرفته اند.

کودتای نظامی در گابن در واکنش به سومین پیروزی علی بونگو رییس جمهوری این کشور در انتخابات ریاست جمهوری گابن روی داد؛ انتخاباتی که در روز شنبه برگزار شده و سلامت آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

ارتش گابن با اعلام ابطال نتیجه این انتخابات، نهادهای حاکمیتی این کشور را منحل اعلام کرد.

این تحلیلگر گفت: اگر در حال حاضر نگاهی به سرتاسر آفریقا بیندازید، می بینید که بجز اوگاندا و گینه استوایی، تمام کشورهایی که در آن ها روسای جمهوری در مقام خود ابقا می شوند، فرانسوی زبان هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلگر الجزیره: بهار آفریقایی علیه فرانسه فرا رسیده است

تحلیلگر الجزیره: بهار آفریقایی علیه فرانسه فرا رسیده است