مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 16:202023-09-18بين الملل

انگلیس: روسیه چتربازهای خود را در مناطق عملیاتی مستقر کرده است


رکن اطلاعات ارتش انگلیس اعلام کرد که دستکم پنج هنگ از نیروهای هوابرد روسیه در چند کیلومتری خط مقدم در منطقه «روبوتین» مستقر شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع اطلاعاتی روز سه شنبه از تقویت مواضع روسیه و استقرار نیروهای هوابرد روسیه در مناطق عملیاتی در اوکراین خبر دادند.

 وبگاه پراودا روز سه شنبه به نقل از رکن اطلات ارتش انگلیس نوشت که دستکم پنج هنگ از نیروهای هوابرد روسیه در چند کیلومتری خط مقدم در منطقه روبوتین مستقر شده اند.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس اعلام کرده که این گروه شامل 10000 چترباز نخبه  روس هستند.

در طول جنگ، فرماندهی روسیه تلاش کرده است تا نیروهای هوابرد را به عنوان یک نیروی ضربتی بسیار متحرک برای عملیات تهاجمی بکار برد.

روسیه از 24 فوریه 2022 (پنجم اسفند ماه 1400) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرد.

وزارت دفاع انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای روس مواضع دفاعی خود را اطراف شهر توکماک در جنوب شرقی زاپوریژژیا در اوکراین تقویت کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس: روسیه چتربازهای خود را در مناطق عملیاتی مستقر کرده است

انگلیس: روسیه چتربازهای خود را در مناطق عملیاتی مستقر کرده است