مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 03:452023-08-24بين الملل

سفر هیات بلند پایه نظامی روسیه به لیبی


مقام های ارشد نظامی روسیه از جمله معاون وزارت دفاع این کشور به دعوت مقام های لیبیایی و برای افزایش همکاری های نظامی وارد این کشور واقع در آفریقا شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل فارس، مقام های نظامی روسیه از جمله معاون وزارت دفاع این کشور برای دیدار رسمی و به دعوت مقام های لیبی وارد این کشور واقع در قاره آفریقا شدند.

وبگاه نیوعرب روز چهارشنبه نوشت که مقام های ارشد نظامی روسیه پس از دریافت دعوت نامه از سوی خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی وارد این کشور شدند.

حفتر که از دولت شرقی کشور حمایت می کند، نزدیک به گروه واگنر روسیه است که نیروهایش از زیرساخت های نظامی و نفتی در این کشور تقسیم شده محافظت می کنند.

گزارش سازمان ملل در سال 2020 حکایت از  این داشت که 1200 جنگجوی واگنر از حفتر که در آن زمان در تلاش برای تصرف طرابلس بود، حمایت می کردند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که در این سفر در مورد چشم اندازهمکاری در مبارزه با تروریسم بین المللی و سایر موضوعات اقدام مشترک گفت وگو خواهد شد.

سخنگوی خلیفه حفتر نیز اظهار داشت که دو طرف در ملاقات باهم همکاری در خصوص آموزش و نگهداری تسلیحات و تجهیزات روسی که ستون اصلی نیروهای حفتر است را بررسی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر هیات بلند پایه نظامی روسیه به لیبی

سفر هیات بلند پایه نظامی روسیه به لیبی