مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 13:052023-09-18سياسي

شهریار خطاب به رهبرانقلاب: ابوالفضل مایی


سید محمد حسین بهجت تبریزی معروف به شهریار از مهم ترین شعرای معاصر بود که از همان ابتدا، رابطه عمیق و بی نظیری با پیروزی انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب تا لحظات پایانی عمر خود داشت.

- علی اصغر فردی شاگرد استاد شهریار، خاطراتی از مراودات مقام معظم رهبری و استاد شهریار را به رشته تحریر درآورده است: شهریارشناس حضرت آیت الله خامنه ای طبق اظهارات خود و با توجه به ذوق ادبی شان، از اوائل جوانی و دوران تحصیل در مشهد مقدس با آثار مرحوم استاد حکیم شهریار آشنایی داشته اند.

نخست این که شهریار در سال های 1310 تا 1314 که دوران تبعید خود را در خراسان سپری می کردند، با أجلّه ی شاعران خراسان مانند مرحوم نوید، محمود فرخ، گلشن آزادی و غیره معاشر بودند.

از همین جهت است که مراودات آیت الله خامنه ای با أعاظم شعرای مشهد که خود از مداومان انجمن های شاخص ادبی مشهد بودند، مزید بر آشنایی ایشان با احوال و آثار شهریار می شد.

یک بار معظم له در دوران ریاست جمهوری فرمودند که حین فراغت از دراسات و مباحثات، گاه کنار حوض مدرسه ی علمیه ی مشهد اشعاری از شهریار را (مخصوصاً علی ای همای رحمت را نام بردند) با خود زمزمه می کرده اند و حتی یادم است که فرمودند معمولاً آن غزل را در دستگاه همایون ترنم می کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهریار خطاب به رهبرانقلاب: ابوالفضل مایی

شهریار خطاب به رهبرانقلاب: ابوالفضل مایی