مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 07:352023-09-17پزشكي

همه چیز درباره تالاسمی و آزمایش پیش از ازدواج


یک متخصص خون شناسی آزمایشگاهی و بانک خون گفت:  وقتی یک زوج در آستانه ازدواج هر دو یک نوع تالاسمی از نوع مینور را داشته باشند، برای مثال هر دو آلفا تالاسمی مینور یا هر دور بتا تالاسمی مینور داشته باشند، - ایسنا/البرز یک متخصص خون شناسی آزمایشگاهی و بانک خون گفت:  وقتی یک زوج در آستانه ازدواج هر دو یک نوع تالاسمی از نوع مینور را داشته باشند، برای مثال هر دو آلفا تالاسمی مینور یا هر دور بتا تالاسمی مینور داشته باشند، احتمال تولد نوزاد با تالاسمی ماژور در آنها خیلی زیاد است.

بنابراین به آنها توصیه می شود اگر برایشان امکان دارد از ازدواج صرف نظر کنند.

دکتر مهدیه مهرپوری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تالاسمی یک کم خونی ارثی است که بر اثر آن میزان هموگلوبین در گلبول های قرمز خون نسبت به مقدار طبیعی آن کاهش پیدا می کند.

در نتیجه کاهش هموگلوبین که پروتیین اصلی گلبول های قرمز خون است، اکسیژن رسانی به ارگان های بدن مختل می شود که برای درمان آن در تالاسمی ماژور، بیماران در طول زندگی باید در فواصل منظم دو الی سه هفته یکبار، برای تزریق خون اقدام کنند.

بنابراین به منظور پیشگیری از تولد نوزادان با بیماری تالاسمی، یکی از آزمایش های قبل از ازدواج، آزمایش غربالگری این نوع کم خونی در زوجین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز درباره تالاسمی و آزمایش پیش از ازدواج

همه چیز درباره تالاسمی و آزمایش پیش از ازدواج