مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 13:102023-08-31اقتصادي

افتتاح مخزن ذخیره برف در ارتفاعات آمل


رییس اداره امور عشایر مازندران گفت: مخزن آب برف در ارتفاع 3هزار و 600متر از سطح دریا و با هدف جمع آوری آب برف اجرا شده و می تواند با ذخیره 170 متر مکعب آب برف، - حجت الله شعبانی درباره اقدامات دولت سیزدهم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد:  مخزن بتنی ذخیره آب برف در ارتفاع 3هزار و 600 متری شهرستان آمل افتتاح شد.

وی با بیان اینکه با استناد به گزارش سایت قطره و به نقل ازسازمان هواشناسی، در 9 ماهه گذشته براساس پهنه های خشکسالی بدست آمده بیش از 90 درصد از سامانه های عرفی عشایری در معرض خشکسالی شدید قرار داشتند، افزود: در همین راستا و در جهت کاهش اثرات خشکسالی و مدیریت منابع آب عشایری با اعتباری بالغ بر 57میلیارد ریال، 500 متر مکعب مخزن ذخیره آب و 25 کیلومتر لوله گذاری آب صورت گرفت.

رییس اداره امور عشایر مازندران بیان کرد: همچنین 350 عدد آبشخور به دامداران عشایری اهدا و 17دهنه چشمه نیز بازسازی شده است.

شعبانی با اعلام اینکه یکی از پروژه های مدیریت بحرانی انجام شده در این زمینه آب رسانی به عشایر منطقه آمل و احداث مخزن بتنی میچکاخونی است، تصریح کرد: این مخزن که در نوع خود کم نظیر است در ارتفاع 3هزار و 600متر از سطح دریا و با هدف جمع آوری آب برف اجرا شده و می تواند با ذخیره 170 متر مکعب آب برف، آب آشامیدنی حدود 2هزار رأس دام منطقه در فصل تابستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح مخزن ذخیره برف در ارتفاعات آمل

افتتاح مخزن ذخیره برف در ارتفاعات آمل