مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 14:152023-08-24سياسي

قرآن منسوب به خط امام رضا(ع) از بهترین نمونه های هنر قرآن نگاری است


مدیر اجرایی پروژه باز نشر مصحف الرضا گفت: جهاددانشگاهی خراسان رضوی با توجه به مأموریت های فرهنگی که برای خود قائل است، در این نوبت در چاپ این قرآن مشارکت کرد تا یکی از بهترین نمونه های هنر قرآن نگاری و قرآن آرایی را  به علاقه مندان به این هنر عرضه کند.

- قرآن منسوب به خط امام رضا(ع) از بهترین نمونه های هنر قرآن نگاری است ایسنا/خراسان رضوی مدیر اجرایی پروژه باز نشر مصحف الرضا گفت: جهاددانشگاهی خراسان رضوی با توجه به مأموریت های فرهنگی که برای خود قائل است، در این نوبت در چاپ این قرآن مشارکت کرد تا یکی از بهترین نمونه های هنر قرآن نگاری و قرآن آرایی را  به علاقه مندان به این هنر عرضه کند.

علی ثابت نیا در گفت وگو با ایسنا به ارائه توضیحاتی درباره روند چاپ قرآن منسوب به خط امام رضا(ع) پرداخت و اظهار کرد: یکی از قرآن های بسیار نفیس و تاریخی موجود در گنجینه آستان قدس رضوی، قرآنی منتسب به خط حضرت رضا(ع) است.

این نسخه، جزوه ای از قرآن و متعلق به اواخر قرن دوم و یا اوایل قرن سوم هجری است که از سال ها قبل در کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری می شده است و طبق یادداشت هایی که بر آن است در سال 1336 قمری به واسطه آیت الله میلانی و آیت الله امینی از آیت الله نوری که در نجف زندگی می کردند، دریافت و وقف آستان قدس رضوی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرآن منسوب به خط امام رضا(ع) از بهترین نمونه های هنر قرآن نگاری است

قرآن منسوب به خط امام رضا(ع) از بهترین نمونه های هنر قرآن نگاری است