مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 10:252023-09-18سياسي

کارونسرای شهرستان بستک ثبت جهانی شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو کارونسرای شهرستان بستک ثبت جهانی شد.

- ایسنا/هرمزگان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو کارونسرای شهرستان بستک ثبت جهانی شد.

محمد محسنی صبح امروز (27 شهریورماه) در تشریح این خبر، افزود: این نشست در کشور عربستان درحال برگزاری است و دیروز پرونده کاروانسراهای ایران به عنوان بیست و هفتمین اثر تاریخی و طبیعی ایران در یونسکو به ثبت جهانی رسید.

وی بیان کرد: در این پرونده 54 کارونسرای ایران ثبت جهانی شد که کارونسرای شهرستان بستک استان هرمزگان یکی از این کاروانسراها بود.

محسنی اظهار کرد: کاروانسرای بستک واقع در شهر بستک در بخش مرکزی این شهرستان در غرب استان هرمزگان، یکی از آثار تاریخی و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است.

وی با اشاره به اینکه این بنا با هدف مرمت و احیاء به بخش خصوصی واگذار شده است و اکنون تبدیل به محلی برای اقامت گردشگران شده است، اضافه کرد: کاروانسرای بستک سرپناه و استراحتگاهی در مسیر جاده بازرگانی لار، بندر لنگه به بندرعباس بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارونسرای شهرستان بستک ثبت جهانی شد

کارونسرای شهرستان بستک ثبت جهانی شد