مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 13:002023-08-30بين الملل

نخستین سفر وزیر خارجه انگلیس به چین در 5 سال گذشته


وزیر خارجه انگلیس با هدف بهبود روابط دوجانبه با چین که در سال های اخیر به سردی گراییده، به پکن سفر کرده و قرار است با مقاماتی از جمله همتای چینی خود دیدار کند.

- از راست: هان ژنگ، معاون رییس جمهوری چین و جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس وزیر خارجه انگلیس با هدف بهبود روابط دوجانبه با چین که در سال های اخیر به سردی گراییده، به پکن سفر کرده و قرار است با مقاماتی از جمله همتای چینی خود دیدار کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سفر جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس نخستین سفر وزیر خارجه انگلیس به چین در پنج سال گذشته است.

این نشان می دهد که روابط دوجانبه این دو کشور افول پیدا کرده و لندن این را ناشی از نقض ادعایی آزادی شهروندان هنگ کنگ به عنوان یک مستعمره سابق انگلیس و مسائلی از جمله حمایت چین از روسیه در جنگ اوکراین می داند.

کلورلی ابتدا با هان ژنگ، معاون رییس جمهوری چین دیدار کرد که گفت این دیدار به توسعه پایدار و قاطع روابط دوجانبه کمک خواهد کرد.

کلورلی امروز با وانگ یی، وزیر خارجه چین دیدار خواهد کرد که با حفظ سمت به عنوان مقام ارشد حزب کمونیست چین در امور خارجی هم فعالیت می کند.

در روز سه شنبه وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن از طرف انگلیسی می خواهد تا در حفظ روحیه احترام مشترک، تبادل بیشتر، ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین سفر وزیر خارجه انگلیس به چین در 5 سال گذشته

نخستین سفر وزیر خارجه انگلیس به چین در 5 سال گذشته