مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 13:102023-08-28اقتصادي

راه اندازی 41 نیروگاه تجدیدپذیر در 2 سال


طی 2 سال اخیر با تغییر سازوکار اقتصادی برق سبز، 41 نیروگاه تجدیدپذیر ساخته شده است که برق خود را به شبکه برق کشور تزریق می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، انرژی تجدیدپذیر طی سال های اخیر به دلیل حضور مستقیم دولت و قیمت گذاری دستوری، در کنار سازوکار مجوزفروشی توسعه متناسب با ظرفیت ایران را تجربه نکرده بود، همین مسئله سبب شده بود تا نیروگاه های بادی و خورشیدی به عنوان نمادی از پیشرفت حضور چشمگیری در ظرفیت نیروگاهی کشور نداشته باشند.

با توجه به همین مسئله توسعه زیرساخت تجدیدپذیر از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم به حساب می آید.

بر مبنای بازنگری صورت گرفته شاخص های اقتصادی سرمایه گذاری در تجدیدپذیرها برای بخش خصوصی جذاب شد و بازگشت سرمایه در این بخش به کمتر از چهار سال کاهش یافت.

از سوی دیگر مجوز احداث چهار هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی نیز از شورای اقتصاد اخذ شد که به موجب آن پرداختی به بخش خصوصی از طریق عرض انجام شده و افزایش یا کاهش حامل های انرژی تاثیری در هزینه تمام شده تولید ندارد.

پس از این بازنگری صورت گرفته، استقبال ورای تصوری از سوی بخش خصوصی به دست متولیان این حوزه در وزارت نیرو رسید و بیش از 95 هزار مگاوات درخواست همکاری برای سازمان انرژی های تجدیدپذیر (ساتبا) ارسال شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی 41 نیروگاه تجدیدپذیر در 2 سال

راه اندازی 41 نیروگاه تجدیدپذیر در 2 سال