مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 08:302023-08-27اجتماعي

آلودگی شدید هوا در شمال و شمال شرقی کشور


از عصر دیروز خبرها و تصاویر از آلودگی هوای مشهد گزارش می داد و انتشار عکس هایی در شبکه های اجتماعی نشان دهند آلودگی زیاد هوا بود.

- یک کنشگر محیط زیست می گوید: در بحث ریزگردهای استان گلستان اینکه بگوییم منبع آن صرفا از ترکمنستان است، بیشتر به فرافکنی شبیه است چرا که قبلا آب رودخانه اترک از خراسان به سمت استان گلستان سرازیر می شد و تالاب های آلاگل، آلماگل و آجی گل را سیراب می کرد، درحالی که بعد از احداث سد شیرین دره روی رودخانه اترک باعث شدیم که 90 درصد از تالاب های گفته شده، خشک شوند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرآنلاین، فیلم های منتشر شده از استان گلستان ترسناک بود، آنچه که نمی دیدی، فقط آسمان نبود، حتی فضای اطراف دوربین گوشی نیز قابل دیدن نبود.

ریزگرد و گرد و خاک که تا سال ها اسمش با مناطق جنوبی و مرکزی ایران گره خورده بود، حالا به شمال کشور هم سرایت کرده، مدیرکل هواشناسی مازندران درباره این مشکل گفته که گرد و غبار از صحرای قره قوم ترکمنستان وارد کشور شده و مناطق مرکزی و شرقی استان را تحت تاثیر قرار داده است.

  روزنامه پیام امروز هم در گزارشی نوشته است: صحرای قره قوم در ترکمنستان سال هاست به یکی از کانون های گردوغبار در منطقه تبدیل شده که مناطق شرق و شمال ایران نیز از آن متأثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی شدید هوا در شمال و شمال شرقی کشور

آلودگی شدید هوا در شمال و شمال شرقی کشور