مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 09:202023-09-12پزشكي

بیماران سی اف خراسان شمالی نیازمند حمایت خیرین سلامت


رییس اداره سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از خیرین استان برای کمک به بیماران سیستیک فیبروزیس (CF) استان درخواست حمایت کرد.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس اداره سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از خیرین استان برای کمک به بیماران سیستیک فیبروزیس (CF) استان درخواست حمایت کرد.

دکتر رضا آل طه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: 40 بیمار سیستیک فیبروزیس (CF) در محدوده جغرافیایی دانشگاه شناسایی شدند و مورد حمایت دانشگاه هستند.

وی با اشاره به اینکه سیستیک فیبروزیس (CF) یا فیبروز کیستی یک اختلال ژنتیکی است که موجب ایجاد اختلال در مخاط شده و سبب آسیب به اندام های بدن به ویژه ریه ها و پانکراس می شود، ادامه داد: این بیماران به دنبال ترشحات ریه و ایجاد التهاب و همچنین عفونت به تدریج ریه خود را از دست می دهند که این عارضه از بدو تولد شروع شده و متوقف نمی شود.

رییس اداره سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه این بیماران مظلوم تر از سایر بیمارانی هستند که بیشتر به چشم می آیند، افزود: بیماری Cf، یک بیماری پرهزینه است و بیشتر بیماران استان زیر 18 سال سن دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران سی اف خراسان شمالی نیازمند حمایت خیرین سلامت

بیماران سی اف خراسان شمالی نیازمند حمایت خیرین سلامت