مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 10:402023-09-12اقتصادي

تجارت و سرمایه گذاری نفتی چین در ونزوئلا


نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا به پکن سفر کرده است و احتمالا در جریان این دیدار، در خصوص انرژی و بازپرداخت بدهی ها، مذاکراتی انجام خواهد داد.

- نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا به پکن سفر کرده است و احتمالا در جریان این دیدار، در خصوص انرژی و بازپرداخت بدهی ها، مذاکراتی انجام خواهد داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، بزرگترین طلبکار ونزوئلا و بازیگر بزرگ در بخش نفت و گاز این کشور است.

ونزوئلا صاحب بزرگترین ذخایر نفت قطعی در جهان است اما تولید نفت این کشور تحت تاثیر سال ها سوءمدیریت، به یک چهارم 20 سال گذشته، کاهش پیدا کرده است.

رویترز در گزارشی، فعالیت های تجاری، سرمایه گذاری و وام دهی چین در بخش نفت و گاز ونزوئلا را مرور کرد: تجارت نفت با وجود تحریم های آمریکا، چین یکی از خریداران همیشگی نفت ونزوئلا بوده است.

پس از این که شرکت ملی نفت چین (CNPC) در اوت سال 2019، به دنبال تشدید تحریم های آمریکا، خرید نفت ونزوئلا را متوقف کرد، چین نفت ونزوئلا را از طریق بازرگانانی دریافت کرده است که نفت این کشور تحت تحریم را در پوشش نفت مالزی عرضه می کنند.

آمار رصد نفتکش شرکت کپلر نشان می دهد که چین در سال میلادی گذشته، 110 میلیون بشکه یا حدود 300 هزار بشکه در روز نفت ونزوئلا را خریداری کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارت و سرمایه گذاری نفتی چین در ونزوئلا

تجارت و سرمایه گذاری نفتی چین در ونزوئلا