مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 10:052023-09-05اقتصادي

آمادگی صنایع برای جذب 2 هزار دانشجوی نخبه در یزد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی شاه حسینی صبح امروز در جلسه توسعه استان، اظهار کرد: موضوع اشتغال، دغدغه تمام خانواده های ایران و استان یزد و مطالبه مردم عمدتا در زمینه اشتغال است و امروز شاهدیم که نرخ بیکاری در استان یزد کمتر از 9 درصد است و در زمینه اشتغال بانوان از جایگاه خوبی در کشور برخوردار هستیم.

وی با بیان این که اشتغال فارغ التحصیلان و نخبگان استانی از مهمترین دغدغه های استاندار یزد است، افزود: طرح بورسیه تحصیلی نخبگان در صنعت به عنوان طرح پایلوت در استان یزد شروع به کار کرد و با توجه به موفقیت استان، در کشور در حال اجرایی شدن است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد گفت: سال گذشته 100 دانشجوی نخبه یزدی جذب صنایع استان شدند که این رقم در سال جاری به 400 نفر رسید، در حالی که صنایع یزد اعلام آمادگی برای جذب 2 هزار دانشجوی نخبه را دارند و این بیانگر اقبال صنایع به جذب دانشجویان نخبه در استان است.

شاه حسینی با اشاره به این که استان یزد رتبه اول کشوری در حوزه رشد اقتصادی را کسب کرد، تصریح کرد: 473 میلیون دلار آمار صادرات استان از سوی گمرک یزد اعلام شد و ارزش صادرات محصولات استان در کشور 5/1 میلیارد دلار بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی صنایع برای جذب 2 هزار دانشجوی نخبه در یزد

آمادگی صنایع برای جذب 2 هزار دانشجوی نخبه در یزد