مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 09:352023-09-09دانش

استفاده از فرایند غشایی برای تصفیه پساب روغنی توسط محققان ایرانی


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیرموفق شدند با استفاده از بررسی ترمودینامیکی و ارزیابی عملکرد غشای کوپلیمری روشی به صرفه را برای تصفیه پساب روغنی ارائه دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، افشین همتا دانش آموخته دکترای دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح بررسی ترمودینامیکی و ارزیابی عملکرد غشای کوپلیمری پلی(استایرن-اکریلونیتریل) گفت: کمبود آب شرب در یک دهه گذشته را می توان یکی از مهم ترین مسائل دنیای امروز دانست که در صورت عدم توجه به آن، در آینده ای نزدیک به عنوان یک خطر جدی شناخته شده و تبدیل به یک بحران بزرگ خواهد شد.

وی افزود: این در حالی است که با توجه به رشد جمعیت و همچنین افزایش استانداردهای زندگی، نیاز به آب شیرین در سراسر کره زمین رو به افزایش است؛ از این رو یافتن شیوه های جدید نمک زدایی از آب از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود.

به گفته محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تاکنون روش های بسیاری برای تصفیه آب معرفی شدند که هر کدام با مزایا و معایبی همراهند اما در این پروژه موفق شدیم از کوپلیمرهایی در ساخت غشا استفاده کنیم که در نمک زدایی ازآب شور بسیار موفق عمل می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از فرایند غشایی برای تصفیه پساب روغنی توسط محققان ایرانی

استفاده از فرایند غشایی برای تصفیه پساب روغنی توسط محققان ایرانی