مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 01:502023-09-10بين الملل

بایدن: به دنبال جنگ سرد با چین نیستم


رییس جمهور آمریکا که برای نخستین بار به ویتنام سفر کرده، در جریان این سفر مدعی شد، به دنبال شروع کردن یک «جنگ سرد» با چین نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا که در راستای سیاست دولتش برای تضعیف روابط کشورهای آسیایی با چین به ویتنام سفر کرده مدعی شد، به دنبال شروع یک جنگ سرد با چین نیست.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس ، در حالی که آمریکا با تحرکات نظامی خود در اطراف چین از جمله در تنگه تایوان و دریای چین جنوبی و سفرهای مقامهایش به تایپه تحریکات مداوم علیه پکن را ادامه داده و با اقدامات مداخله جویانه به بی ثباتی در نقاط مختلف جهان دامن زده، جو بایدن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نگوین فو ترونگ ، همتای ویتنامی خود ادعا کرد، هدفش از برقراری روابط با ویتنام و دیگر کشورهای آسیایی کمک به برقراری ثبات در جهان است.

رییس جمهور آمریکا که کشورش سابقه زیادی از جنایات را با مداخلات و جنگهایش در دهه های گذشته در آسیا همچون انفجارهای اتمی در هیروشیما و ناگازاکی، مداخله در شبه جزیره کره و به ویژه راه انداختن جنگ ویتنام بر جای گذاشته، در کنفرانس خبری در ویتنام مدعی شد: ما فرصتی برای تقویت ائتلاف ها در سراسر جهان برای حفظ ثبات داریم و این هدف این سفر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن: به دنبال جنگ سرد با چین نیستم

بایدن: به دنبال جنگ سرد با چین نیستم